Brf Bryggeriet

Lite historik kring dessa anrika bostäder

Brf Bryggeriet är ett industriminne av f.d. Bryggeri Nordstjernan som byggdes 1872. Efter diskussioner där för vägdes mot emot byggde man om fastigheten till bostäder 1983 av Skövde Kommun och Anders Diös AB. Varje lägenhet är unik både till läge och utseende!

Fastigheten består av 26st bostadsrättslägenheter och varje innehavare äger en del av fastigheten.

Allt som sker i föreningen styrs av medlemmar och styrelsen. Denna styrelse väljs varje år på årsmötet som är under december månad. Administrationen sköts däremot av ISS Ekonomiförvaltning i Uppsala.

Då vi är en liten förening är det viktigt att vi medlemmar hjälps åt i den mån som går för att hålla våra utgifter så låga som möjligt. Ha ögonen öppna och meddela fel, brister eller om du bara undrar var något finns. Genom att medlemmarna tillsammans tar sitt ansvar håller föreningen kostnaderna nere och behåller en fortsatt attraktiv position som boende i Skövde.

Vi har till exempel ingen fastighetsskötare utan snöröjning av garageplatser, innergård och trottoarer hyrs ut på entreprenad till Farmartjänst. Vår innergård med rabatter, buskar, trappstädning, byten av ljus i trappuppgångarna m.m. sköter vi medlemmar om själva. Likaså mindre reparationer av fastigheten.

Några gånger om året håller föreningen gemensamma städdagar och ibland anordnas det gårdsfester där medlemmarna bjuds på mat, dryck och även ibland livemusik. Mycket trevligt och uppskattat!